Ryga, Łotwa

lipca 16, 2012 jagoda 0 Comments

Rano pograliśmy jeszcze w piłkę, zrobiliśmy kilka babek z piasku, podładowaliśmy lapka, spakowaliśmy nasz dobytek i ruszyliśmy zwiedzać  Rygę stolicę Łotwy.

Wjazd do miasta:
Spacer do centrum miasta:
 Plac Doma laukums

Wielka Gildia, nazywana przez nas potocznie Gildią Łotrzyc (ot takie tam skojarzenia ;))
 widoczki z miasta

Pomnik Wolności, ponoć jest dla Rygi tym, czym Statua Wolności dla Nowego Jorku.

Zwierzątka dające wieczne szczęście:
 W oczekiwaniu na obiad przy kościele św. Piotra (który akurat w poniedziałek jest zamknięty)

Na Litwie i Łotwie bursztyn rządzi, można kupić pamiątki w każdej postaci zrobione z bursztynu.
 Występ artystyczny na Doma laukums

A to już droga do Estonii.
Właściwie ten widok nie zmieniał się przez dłuższy czas. Mało samochodów, szeroka ulica, po drodze mało miejscowości i tylko ulica i drzewa.
 Rozbijamy obóz na polu namiotowym w Parnu
Kolacja :) Nadmienię tylko, że jest godzina 22 czasu lokalnego (czyli godziną później niż u nas). Widno jest bardzo długo, właściwie o 23 czytałam bajki w zamkniętym namiocie bez latarki. Słońce nie zaszło jeszcze o 0:20 gdy ostatni raz wychodziłam z namiotu.